LOGOWANIE
- STRONA G艁脫WNA
- TW脫J PAKIET PREMIUM
- TWOJE WYNIKI
- KWALIFIKACJE W ZAWODZIE
- FORUM ZAWODOWE
- NAUKA ZDALNA
- GENERATOR TEST脫W
- ARCHIWUM ARKUSZY
- WSP脫艁PRACA
- KONTAKT
KWALIFIKACJA S3 - STYCZE艃 2017 - ZADANIE PRAKTYCZNE NR 1
KOD ARKUSZA: S.03-01-17.01
Podziel si臋 arkuszem z innymi i udost臋pnij go na Facebooku:
SKR脫CONA TRE艢膯 ARKUSZA:
Przygotuj nag艂o艣nienie sali do wyst臋pu gitarzysty, na podstawie informacji zawartych w tre艣ci zadania, zamieszczonej tabeli - Konfiguracja konsolety mikserskiej oraz planu sceny.
Zg艂o艣 przewodnicz膮cemu ZN, przez podniesienie r臋ki, gotowo艣膰 do realizacji zadania.
Przygotuj nag艂o艣nienie widowni, kt贸re powinno by膰 dwukana艂owe (stereo). Sprawd藕, czy zespo艂y g艂o艣nikowe stoj膮 we w艂a艣ciwych miejscach oraz s膮 ustawione w艂a艣ciwe kierunki promieniowania. Pod艂膮cz g艂o艣niki do wzmacniaczy mocy, a wzmacniacze do miksera. Kable u艂贸偶 tak, aby nie przeszkadza艂y osobom przebywaj膮cym na widowni i nie by艂y nara偶one na uszkodzenie. Ustaw monitor/monitory ods艂uchowe i pod艂膮cz je do miksera. Dopasuj konfiguracj臋 do charakterystyki mikrofon贸w, kt贸rych zamierzasz u偶y膰.
Przygotuj nag艂o艣nienie sceny, kt贸re powinno obejmowa膰 ods艂uch dla gitarzysty. Wykorzystaj indywidualne combo gitarowe, kt贸re powinno by膰 ustawione za wykonawc膮, a g艂o艣nik skierowany w stron臋 widowni. Ostateczne jego ulokowanie na scenie uzgodnij wsp贸lnie z gitarzyst膮. Dobierz odpowiedni mikrofon i ustaw go na statywie przy combo gitarowym. Pod艂膮cz za po艣rednictwem DI-Boxa wyj艣cie z gitary z wej艣ciem mikrofonowym konsolety.
Kable mikrofonowe i monitorowe u艂贸偶 tak, aby nie przeszkadza艂y osobom przebywaj膮cym na scenie oraz widowni i nie by艂y nara偶one na uszkodzenie.
Przygotuj stanowisko realizatora d藕wi臋ku, wybieraj膮c optymaln膮 jego lokalizacj臋. G艂贸wne zespo艂y g艂o艣nikowe pod艂膮cz do wyj艣cia g艂贸wnego miksera, a monitor dla wykonawcy do wyj艣cia Aux. W nag艂o艣nieniu wykorzystaj kompresory, urz膮dzenie pog艂osowe oraz korektor tercjowy do korekty charakterystyki cz臋stotliwo艣ciowej zestawu nag艂o艣nieniowego widowni. Wykonaj wszystkie niezb臋dne po艂膮czenia urz膮dze艅 peryferyjnych. W艂膮cz mikser i przy wy艂膮czonych wzmacniaczach mocy dokonaj konfiguracji miksera oraz wst臋pnych nastawie艅.
Zg艂o艣 przewodnicz膮cemu ZN, przez podniesienie r臋ki, zamiar za艂膮czenia ko艅c贸wek mocy. Dopiero po akceptacji egzaminatora mo偶esz kontynuowa膰 wykonywanie dalszych czynno艣ci.
Przy pomocy generatora szumu, mikrofonu pomiarowego, analizatora widma oraz korektora tercjowego skoryguj charakterystyk臋 cz臋stotliwo艣ciow膮 zestawu nag艂o艣nieniowego.
Wsp贸lnie z asystentem, kt贸ry obecny jest na estradzie, sprawd藕 dzia艂anie mikrofonu ustawionego przy combo gitarowym, dzia艂anie wszystkich pod艂膮czonych g艂o艣nik贸w, ustaw wzmocnienia tor贸w mikrofonowych i g艂o艣no艣膰 monitor贸w.
Wsp贸lnie z gitarzyst膮 dokonaj niezb臋dnych, ostatecznych ustawie艅: usytuowania mikrofonu, nag艂o艣nienia combo (kana艂 clean), poziomu nag艂o艣nienia sceny oraz wsp贸lnie podejmijcie decyzje dotycz膮ce brzmienia gitary - ustawcie parametry kompresor贸w, efekt贸w przestrzennych i panoramy. Regulacji efektu przestrzennego dokonaj w taki spos贸b, aby uzyska膰 wyra藕nie s艂yszalny efekt pog艂osu, ale nie echa. Dopuszczalny maksymalny poziom d藕wi臋ku emitowany przez system nag艂o艣nienia sceny i widowni nie mo偶e przekroczy膰 95 dB SPL.
Po wykonaniu tych czynno艣ci zg艂o艣 przewodnicz膮cemu ZN, przez podniesienie r臋ki, wykonanie zadania i pozostaw stanowisko z uruchomionym nag艂o艣nieniem do oceny.
........
........