LOGOWANIE
- STRONA G艁脫WNA
- TW脫J PAKIET PREMIUM
- TWOJE WYNIKI
- KWALIFIKACJE W ZAWODZIE
- FORUM ZAWODOWE
- NAUKA ZDALNA
- GENERATOR TEST脫W
- ARCHIWUM ARKUSZY
- WSP脫艁PRACA
- KONTAKT
KWALIFIKACJA INF4 - CZERWIEC 2024 - ROZWI膭ZANIE ZADANIA NR 2
KOD ARKUSZA: INF.04-02-24.06-SG
Podziel si臋 arkuszem z innymi i udost臋pnij go na Facebooku:
SKR脫CONA TRE艢膯 ROZWI膭ZANIA:
Rezultat 1: Implementacja, kompilacja, uruchomienie programu
Uwaga: kryteria nale偶y odnie艣膰 do aplikacji konsolowej, je偶eli ta nie istnieje, zastosowa膰 do aplikacji desktopowej. Kryteria dotycz膮 wy艂膮cznie samodzielnie napisanego kodu. Wystarczy, 偶e sprawdzan膮 cech臋 zastosowano dla wi臋kszo艣ci przypadk贸w w kodzie
R.1.1 Kod 藕r贸d艂owy zapisano w spos贸b czytelny: instrukcje w osobnych liniach, stosowane spacje pomi臋dzy operatorami, konsekwentnie stosowana wybrana konwencja dla nawias贸w klamrowych instrukcji blokowej
R.1.2 Kod zapisano z wci臋ciami dla zagnie偶d偶e艅 blok贸w
R.1.3 U偶yto polskie lub angielskie nazewnictwo metod / funkcji. Nazewnictwo jest znacz膮ce
R.1.4 U偶yto polskie lub angielskie nazewnictwo p贸l i zmiennych. Nazewnictwo jest znacz膮ce. Wyj膮tkami od regu艂y s膮 zmienne: bufor, tmp, iteratory p臋tli. Kryterium nie jest spe艂nione tylko wtedy, gdy nazwy zmiennych nic nie znacz膮, np.: x, tab, tablica, foo
R.1.5 Zastosowano typy pasuj膮ce do problemu, np. typ plikowy, typ napisowy i typ liczbowy. W przypadku Python, tam gdzie jest to wymagane, zastosowano jawn膮 konwersj臋 do
odpowiednich typ贸w
R.1.6 Podj臋to pr贸b臋 skompilowania kodu, co udokumentowano zrzutem przedstawiaj膮cym
uruchomiony program lub jego kompilacj臋
R.2
Rezultat 2: Aplikacja konsolowa
Uwaga: kryteria 2.1 - 2.6 nale偶y sprawdzi膰 w kodzie programu, sprawdzane elementy musz膮 by膰 zapisane zgodnie ze sk艂adni膮
Gdy aplikacja nie uruchamia si臋, a zdaj膮cy zapisa艂 zrzuty ekranu z uruchomienia aplikacji nale偶y sprawdzi膰 pow贸d braku kompilacji. Je艣li wyst臋puj膮 b艂臋dy w plikach 藕r贸d艂owych zdaj膮cego kryteria 2.7 - 2.8 nie s膮 spe艂nione. Je偶eli b艂臋dy wyst臋puj膮 w innych plikach nale偶y oceni膰 na podstawie kodu i zrzut贸w ekranu
R.2.1 W programie zdefiniowano struktur臋 lub klas臋. Do zapisu danych zastosowano dwa typy napisowe, nast臋pnie trzy typy ca艂kowite
R.2.2 Zdefiniowano funkcj臋 operuj膮c膮 na pliku, kt贸ra stosuje prawid艂ow膮 dla j臋zyka
programowania technik臋 odczytania danych z pliku oraz zamkni臋cia pliku (je艣li jest wymagane) na ko艅cu tych dzia艂a艅
R.2.3 Odczytywanie danych z pliku lub podzia艂 na rekordy uj臋to w p臋tli; dzia艂a r贸wnie偶, gdy w
pliku zmieni si臋 liczba rekord贸w
R.2.4 Kolejne rekordy s膮 umieszczane w tablicy lub dowolnej kolekcji. Pola rekord贸w poprawnie
wype艂niono, kolejno: artysta, album, liczba piosenek, rok, liczba pobra艅
R.2.5 Wy艣wietlanie danych odbywa si臋 w p臋tli
R.2.6 Najwi臋ksza liczba pobra艅 o warto艣ci 1506404300 zosta艂a prawid艂owo wy艣wietlona (nie jest obci臋ta ani ujemna) lub, gdy program nie uruchamia si臋, zastosowano co najmniej 32-bitow膮 konwersj臋 i co najmniej 32-bitowy typ
R.2.7 Program kompiluje si臋 i uruchamia w konsoli, co udokumentowano zrzutem ekranu
R.2.8 Program wy艣wietla wszystkie rekordy zapisane w tablicy lub kolekcji. Nie nale偶y bra膰 pod uwag臋 b艂臋d贸w wy艣wietlenia spowodowanych kodowaniem znak贸w
R.3
........
........