LOGOWANIE

KWALIFIKACJA INF4 - STYCZE艃 2024 - ZADANIE PRAKTYCZNE NR 2

KOD ARKUSZA: INF.04-02-24.01-SG


POBIERZ ARKUSZ PRAKTYCZNY

ZOBACZ ROZWI膭ZANIE ZADANIA


Podziel si臋 arkuszem z innymi i udost臋pnij go na Facebooku:


SKR脫CONA TRE艢膯 ARKUSZA:

UWAGA: katalog z rezultatami pracy oraz p艂yt臋 nale偶y opisa膰 numerem zdaj膮cego, kt贸rym zosta艂 podpisany arkusz, czyli numerem PESEL lub w przypadku jego braku numerem paszportu. Dalej w zadaniu numer ten jest nazwany numerem zdaj膮cego.
Wykonaj aplikacj臋 konsolow膮 oraz mobiln膮 wed艂ug wskaza艅. Wykonaj dokumentacj臋 do obu aplikacji zgodnie z opisem w cz臋艣ci III instrukcji do zadania. Do pracy w systemie operacyjnym wykorzystaj konto Egzamin bez has艂a.
Utw贸rz folder i nazwij go numerem zdaj膮cego. W folderze utw贸rz podfoldery: konsola, mobilna, dokumentacja. Po wykonaniu ka偶dej aplikacji, jej pe艂ny kod (ca艂y folder projektu) spakuj do archiwum. Nast臋pnie pozostaw w podfolderze jedynie pliki 藕r贸d艂owe, kt贸rych tre艣膰 by艂a modyfikowana, plik uruchomieniowy, je艣li jest to mo偶liwe oraz spakowane archiwum.
Cz臋艣膰 I. Aplikacja konsolowa
Napisz program implementuj膮cy klas臋 z narz臋dziami dla typu 艂a艅cuchowego (string).
Za艂o偶enia do programu:
- Program wykonywany w konsoli
- Zastosowany obiektowy j臋zyk programowania zgodny z zainstalowanym na stanowisku egzaminacyjnym: C++ lub C#, lub Java, lub Python
- Klasa ma charakter biblioteki narz臋dziowej, nie jest przewidziane powo艂ywanie obiekt贸w tej klasy, wszystkie jej metody s膮 statyczne i s膮 widzialne poza klas膮
- Klasa zawiera dwie metody:
- Metoda licz膮ca wszystkie samog艂oski:
- Jako parametr przyjmuje zmienn膮 typu tekstowego
- Zwraca liczb臋 samog艂osek znajduj膮cych si臋 w parametrze
- Przez samog艂oski rozumie si臋 znaki: 鈥瀉膮e臋iou贸yA膭E臉IOU脫Y"
- W przypadku, gdy parametrem jest pusty 艂a艅cuch znak贸w lub nuli, metoda zwraca 0
- Metoda usuwaj膮ca powt贸rzenia znak贸w wyst臋puj膮ce obok siebie:
- Jako parametr przyjmuje 艂a艅cuch, w kt贸rym b臋d膮 szukane powt贸rzenia
- Zwraca 艂a艅cuch bez powt贸rze艅
- W przypadku, gdy parametrem jest pusty 艂a艅cuch lub nuli, metoda zwraca pusty 艂a艅cuch
- Wszystkie znaki 艂a艅cucha s膮 sprawdzane, czy znak nast臋pny jest tym samym znakiem. Je艣li tak, jest on pomijany w wyj艣ciowym 艂a艅cuchu znak贸w. Przyk艂ady:
- W programie g艂贸wnym nale偶y przetestowa膰 obie metody, wczytuj膮c 艂a艅cuch z klawiatury i wy艣wietlaj膮c liczb臋 samog艂osek oraz 艂a艅cuch po eliminacji duplikat贸w
- Program powinien podejmowa膰 zrozumia艂膮 komunikacj臋 z u偶ytkownikiem
- W programie mo偶e by膰 zastosowane angielskie lub polskie nazewnictwo
- Program powinien by膰 zapisany czytelnie, z zachowaniem zasad czystego formatowania kodu, nale偶y stosowa膰 znacz膮ce nazwy zmiennych, klasy i metod
- Dokumentacj臋 aplikacji nale偶y utworzy膰 zgodnie z opisem w cz臋艣ci III tre艣ci zadania.
Kod aplikacji przygotuj do nagrania na p艂yt臋. W podfolderze konsola zapisz archiwum ca艂ego projektu o nazwie konsola.zip, plik z kodem 藕r贸d艂owym programu oraz plik uruchomieniowy, je偶eli istnieje.
........
........

POBIERZ ARKUSZ PRAKTYCZNY


Arkusz jest przeznaczony dla zawod贸w:



INNE ARKUSZE Z KWALIFIKACJI INF4