LOGOWANIE

KWALIFIKACJA INF4 - STYCZE艃 2024 - ROZWI膭ZANIE ZADANIA NR 2

KOD ARKUSZA: INF.04-02-24.01-SG


POBIERZ ROZWI膭ZANIE ZADANIA

ZOBACZ ARKUSZ PRAKTYCZNY


Podziel si臋 arkuszem z innymi i udost臋pnij go na Facebooku:


SKR脫CONA TRE艢膯 ROZWI膭ZANIA:

Rezultat 1: Implementacja, kompilacja, uruchomienie programu
Uwaga: kryteria nale偶y odnie艣膰 do aplikacji konsolowej, je偶eli ta nie istnieje, zastosowa膰 kryteria 1.1 - 1.6 do aplikacji mobilnej. Kryteria dotycz膮 wy艂膮cznie kodu napisanego samodzielnie
Wystarczy, 偶e sprawdzan膮 cech臋 zastosowano dla wi臋kszo艣ci przypadk贸w w kodzie
R.1.1 Kod 藕r贸d艂owy zapisano w spos贸b czytelny: instrukcje w osobnych liniach, stosowane spacje pomi臋dzy operatorami, konsekwentnie stosowana wybrana konwencja dla nawias贸w klamrowych
R.1.2 Kod zapisano z wci臋ciami dla zag艂臋bie艅 blok贸w
R.1.3 U偶yto znacz膮ce nazewnictwo metod / funkcji
R.1.4 U偶yto polskie lub angielskie, znacz膮ce nazewnictwo zmiennych oraz klasy. Wyj膮tkami od regu艂y s膮 zmienne bufor, tmp, iteratory p臋tli itp. Kryterium nie jest spe艂nione tylko wtedy, gdy nazwy zmiennych nic nie znacz膮, np. x, fun, foo, tab, tablica
R.1.5 Zastosowano typy zmiennych pasuj膮ce do problemu (np. dowolny typ numeryczny dla licznika; dowolny typ napisowy)
R.1.6 Podj臋to pr贸b臋 skompilowania kodu lub uruchomienia w interpreterze, co udokumentowano
zrzutem ekranowym przedstawiaj膮cym uruchomiony program lub jego kompilacj臋
R.1.7 Program nawi膮zuje zrozumia艂膮 komunikacj臋 z u偶ytkownikiem: monit o wprowadzenie danych, wyprowadzanie wynik贸w opatrzone komentarzem. Je偶eli kod nie uruchamia si臋 z powodu b艂臋d贸w kompilacji - sprawdzi膰 w kodzie aplikacji
R.2
Rezultat 2: Aplikacja konsolowa
Uwaga: kryteria 2.1 - 2.6 nale偶y sprawdzi膰 w kodzie programu, sprawdzane elementy
musz膮 by膰 zapisane zgodnie ze sk艂adni膮.
Gdy aplikacja nie uruchamia si臋, a zdaj膮cy zapisa艂 zrzuty ekranu z uruchomienia aplikacji nale偶y sprawdzi膰 pow贸d braku kompilacji. Je艣li wyst臋puj膮 b艂臋dy w plikach 藕r贸d艂owych zdaj膮cego kryteria 2.7 - 2.9 nie s膮 spe艂nione. Je偶eli b艂臋dy wyst臋puj膮 w innych plikach
oceni膰 na podstawie kodu i zrzutu ekranu.
W kryteriach 2.3 - 2.6 dopuszcza si臋 funkcje zamiast metod (podej艣cie strukturalne)
R.2.1 Program sk艂ada si臋 z programu g艂贸wnego oraz definicji klasy, w kt贸rej znajduje si臋 przynajmniej jedna metoda zgodna z tre艣ci膮 zadania (mo偶e by膰 niedoko艅czona, lub z
b艂臋dami)
R.2.2 Zdefiniowane w klasie metody s膮 statyczne o zakresie public
R.2.3 Metoda zliczaj膮ca samog艂oski ma zmienn膮 艂a艅cuchow膮 jako parametr oraz zwraca warto艣膰
typu ca艂kowitego. Zastosowano instrukcj臋 return dla ka偶dej 艣cie偶ki decyzyjnej
R.2.4 Metoda zliczaj膮ca samog艂oski jest zabezpieczona przed warto艣ciami argumentu null lub pusty napis - w obu przypadkach zwraca 0. Metoda nie powoduje b艂臋d贸w odwo艂ania si臋 do
nieistniej膮cego indeksu
R.2.5 Zmienna 艂a艅cuchowa jest parametrem metody usuwaj膮cej duplikaty. Metoda zwraca
艂a艅cuch. Zastosowano instrukcj臋 return dla ka偶dej 艣cie偶ki decyzyjnej
R.2.6 Metoda usuwaj膮ca duplikaty jest zabezpieczona przed warto艣ciami argumentu null lub pusty napis - w obu przypadkach zwraca pusty napis. Metoda nie powoduje b艂臋d贸w
odwo艂ania si臋 do nieistniej膮cego indeksu
R.2.7 Program uruchamia si臋 w konsoli, co udokumentowano zrzutem ekranu
R.2.8 Program liczy samog艂oski "a膮e臋iou贸yA膭E臉lOUOY" w 艂a艅cuchu i wy艣wietla ich liczb臋
R.2.9 Program usuwa duplikaty znak贸w wyst臋puj膮ce obok siebie i wypisuje 艂a艅cuch bez nich. Sprawdzi膰 dla wielokrotnych spacji, liter, znak贸w specjalnych. Sprawdzi膰, gdy powt贸rzenie jest na pocz膮tku 艂a艅cucha oraz na ko艅cu 艂a艅cucha
R.3
........
........

POBIERZ ROZWI膭ZANIE ZADANIA


Arkusz jest przeznaczony dla zawod贸w:



INNE ROZWI膭ZANIA Z KWALIFIKACJI INF4