LOGOWANIE

KWALIFIKACJA INF4 - STYCZE艃 2023 - ZADANIE PRAKTYCZNE NR 2

KOD ARKUSZA: INF.04-02-23.01-SG


POBIERZ ARKUSZ PRAKTYCZNY

POBIERZ PLIKI DODATKOWE

ZOBACZ ROZWI膭ZANIE ZADANIA


Podziel si臋 arkuszem z innymi i udost臋pnij go na Facebooku:


SKR脫CONA TRE艢膯 ARKUSZA:

UWAGA: katalog z rezultatami pracy oraz p艂yt臋 nale偶y opisa膰 numerem zdaj膮cego, kt贸rym zosta艂 podpisany arkusz, czyli numerem PESEL lub w przypadku jego braku numerem paszportu. Dalej w zadaniu numer ten jest nazwany numerem zdaj膮cego.
Wykonaj aplikacj臋 konsolow膮 oraz mobiln膮 wed艂ug wskaza艅. Wykonaj dokumentacj臋 do obu aplikacji zgodnie z opisem w cz臋艣ci III instrukcji do zadania. Wykorzystaj konto Egzamin bez has艂a.
Utw贸rz folder i nazwij go numerem zdaj膮cego. W folderze utw贸rz podfoldery: konsola, mobilna, dokumentacja. Po wykonaniu ka偶dej aplikacji, jej pe艂ny kod (ca艂y folder projektu) spakuj do archiwum. Nast臋pnie pozostaw w podfolderze jedynie pliki 藕r贸d艂owe, kt贸rych tre艣膰 by艂a modyfikowana, plik uruchomieniowy, je艣li jest to mo偶liwe oraz spakowane archiwum.
Cz臋艣膰 I. Aplikacja konsolowa
Napisz program implementuj膮cy klas臋 do obs艂ugi notatek.
Za艂o偶enia do programu:
- Program wykonywany w konsoli
- Obiektowy j臋zyk programowania zgodny z zainstalowanym na stanowisku egzaminacyjnym: C++ lub C#, lub Java, lub Python
- Klasa notatka zawiera pola:
- statyczne numeryczne licznika notatek do zliczania utworzonych notatek
- numeryczne do zapisu unikalnego identyfikatora
- dwa tekstowe do zapisu tytu艂u notatki i tre艣ci notatki
- Dost臋p do wszystkich p贸l jest ograniczony do wn臋trza klasy notatka, przy czym pola identyfikatora i licznika nie s膮 dost臋pne dla klas potomnych, a pola tekstowe s膮 dost臋pne dla klas potomnych
- Klasa notatka zawiera jeden konstruktor o parametrach wej艣ciowych dla tytu艂u i tre艣ci. Ma on za zadanie kolejno:
- inkrementowa膰 licznik notatek
- ustawi膰 pole identyfikatora r贸wne licznikowi notatek, czyli pierwsza utworzona notatka ma id r贸wne 1, druga - 2, itd.
- ustawi膰 pola tytu艂u i tre艣ci r贸wne parametrom
- Klasa notatka zawiera dwie metody bezparametrowe i niezwracaj膮ce warto艣ci, kt贸re mog膮 by膰 wo艂ane w programie g艂贸wnym:
- metod臋 wy艣wietlenia tytu艂u i tre艣ci notatki
- metod臋 diagnostyczn膮 wypisuj膮c膮 zawarto艣ci wszystkich p贸l oddzielone od siebie 艣rednikami
- Program powinien podejmowa膰 jasn膮 komunikacj臋 z u偶ytkownikiem, wy艣wietlane informacje powinny by膰 zrozumia艂e
- Program powinien by膰 zapisany czytelnie, z zachowaniem zasad czystego formatowania kodu, nale偶y stosowa膰 znacz膮ce nazwy zmiennych i funkcji. Wielko艣膰 liter np. dla nazwy klasy mo偶e by膰 realizowana zgodnie z przyj臋t膮 konwencj膮 nazewnictwa w danym j臋zyku programowania
- Program g艂贸wny powinien zawiera膰 test dzia艂ania aplikacji polegaj膮cy na utworzeniu dw贸ch notatek z dowolnymi (znacz膮cymi) danymi (藕r贸d艂o danych jest dowolne: sta艂a napisowa, litera艂 lub pobrane z klawiatury) oraz uruchomieniu dla ka偶dej z nich obu metod
- Dokumentacj臋 aplikacji nale偶y utworzy膰 zgodnie z opisem w cz臋艣ci III tre艣ci zadania.
Kod aplikacji przygotuj do nagrania na p艂yt臋. W podfolderze konsola powinno znale藕膰 si臋 archiwum ca艂ego projektu o nazwie konsola.zip, plik z kodem 藕r贸d艂owym programu oraz plik uruchomieniowy, je偶eli istnieje.
Cz臋艣膰 II. Aplikacja mobilna
Wykonaj aplikacj臋 mobiln膮 obs艂uguj膮c膮 proste notatki tekstowe za pomoc膮 艣rodowiska programistycznego dost臋pnego na stanowisku egzaminacyjnym oraz uruchom j膮 w dost臋pnym emulatorze systemu mobilnego. Aplikacja umo偶liwia wpisywanie prostych notatek. Dane pocz膮tkowe aplikacji zapisano w pliku dane.txt, zawartym w archiwum zad2.zip, kt贸re znajduje si臋 na pulpicie konta Egzamin i jest zabezpieczony has艂em: !D@Ne$
........
........

POBIERZ ARKUSZ PRAKTYCZNY

POBIERZ PLIKI DODATKOWE


Arkusz jest przeznaczony dla zawod贸w:



INNE ARKUSZE Z KWALIFIKACJI INF4