LOGOWANIE

KWALIFIKACJA INF4 - STYCZE艃 2023 - ROZWI膭ZANIE ZADANIA NR 2

KOD ARKUSZA: INF.04-02-23.01-SG


POBIERZ ROZWI膭ZANIE ZADANIA

ZOBACZ ARKUSZ PRAKTYCZNY


Podziel si臋 arkuszem z innymi i udost臋pnij go na Facebooku:


SKR脫CONA TRE艢膯 ROZWI膭ZANIA:

Rezultat 1: Implementacja, kompilacja, uruchomienie programu
Uwaga: kryteria nale偶y odnie艣膰 do aplikacji konsolowej, je偶eli ta nie istnieje, zastosowa膰 1.1 + 1.6 do aplikacji mobilnej
Wystarczy, 偶e sprawdzan膮 cech臋 zastosowano dla wi臋kszo艣ci przypadk贸w w kodzie
R.1.1 Kod 藕r贸d艂owy zapisano w spos贸b czytelny: instrukcje w osobnych liniach, stosowane spacje pomi臋dzy operatorami, konsekwentnie stosowana wybrana konwencja dla nawias贸w klamrowych
R.1.2 Kod zapisano z wci臋ciami dla zag艂臋bie艅 blok贸w
R.1.3 U偶yto znacz膮ce nazewnictwo metod / funkcji
R.1.4 U偶yto znacz膮ce nazewnictwo zmiennych / p贸l oraz klasy. Wyj膮tkami od regu艂y s膮 zmienne bufor, tmp, iteratory p臋tli itp. Kryterium nie jest spe艂nione tylko wtedy, gdy nazwy zmiennych nic nie znacz膮, np. x, fun
R.1.5 Zastosowano typy zmiennych pasuj膮ce do problemu (np. dowolny typ numeryczny dla identyfikatora i licznika; typ napisowy dla tytu艂u i tre艣ci notatki; dopuszcza si臋 w j臋zyku Python bez typu)
R.1.6 Podj臋to pr贸b臋 skompilowania kodu, co udokumentowano zrzutem ekranowym przedstawiaj膮cym uruchomiony program lub jego kompilacj臋
R.1.7 Program nawi膮zuje zrozumia艂膮 komunikacj臋 z u偶ytkownikiem. Wy艣wietla tytu艂 i tre艣膰 notatki. Je偶eli kod nie uruchamia si臋 z powodu b艂臋d贸w kompilacji - sprawdzi膰 w kodzie aplikacji
R.2
Rezultat 2: Aplikacja konsolowa
Uwaga: kryteria 2.1 * 2.7 nale偶y sprawdzi膰 w kodzie programu, sprawdzane elementy musz膮 by膰 zapisane zgodnie ze sk艂adni膮.
Gdy aplikacja nie uruchamia si臋, a zdaj膮cy zapisa艂 zrzuty ekranu z uruchomienia aplikacji nale偶y sprawdzi膰 pow贸d braku kompilacji. Je艣li wyst臋puj膮 b艂臋dy w plikach 藕r贸d艂owych zdaj膮cego kryteria 2.8 i 2.9 nie s膮 spe艂nione. Je偶eli b艂臋dy wyst臋puj膮 w innych plikach oceni膰 na podstawie kodu i zrzutu ekranu
W kryteriach 2.5 + 2.7 dopuszcza si臋 funkcje zamiast metod (podej艣cie strukturalne)
R.2.1 Kod sk艂ada si臋 z programu g艂贸wnego oraz definicji klasy notatka w kt贸rej zdefiniowano przynajmniej jedno pole i przynajmniej jedn膮 metod臋 zgodne z tre艣ci膮 zadania (mo偶e by膰 niedoko艅czona, lub z b艂臋dami)
R.2.2 Klasa zawiera dwa pola numeryczne o zasi臋gu private oraz dwa pola napisowe o zasi臋gu protected (w Python zgodnie z konwencj膮 zastosowano dla protected jeden podkre艣lnik w nazwie, dla private dwa podkre艣lniki)
R.2.3 Pole licznika notatek jest statyczne oraz jest inkrementowane (lub zwi臋kszane o jeden) w konstruktorze przed przypisaniem jego warto艣ci do pola identyfikatora
R.2.4 Klasa zawiera konstruktor z dwoma parametrami wej艣ciowymi typu napisowego. Parametry s膮 przypisywane do tytu艂u i tre艣ci notatki, do pola identyfikatora jest przypisana warto艣膰 licznika
R.2.5 Zdefiniowano dwie metody bezparametrowe oraz nie zwracaj膮ce warto艣ci (np. typ void). Obie metody maj膮 zakres public
R.2.6 Jedna metoda wy艣wietla jedynie tytu艂 i tre艣膰 notatki
R.2.7 Druga metoda wypisuje zawarto艣膰 wszystkich p贸l klasy oddzielonych od siebie 艣rednikiem
R.2.8 Program kompiluje si臋 i uruchamia w konsoli, co udokumentowano zrzutem ekranu
R.2.9 W programie tworzone s膮 dwa obiekty klasy notatka, pierwszy ma identyfikator r贸wny 1, drugi - 2 . Warto艣膰 licznika jest zgodna ze stanem rzeczywistym i jest r贸wna 1, gdy jest utworzony tylko jeden obiekt, 2 gdy dwa obiekty itd. (sprawdzi膰 w kodzie jaka jest kolejno艣膰 tworzenia obiektu wzgl臋dem wy艣wietlania danych diagnostycznych)
R.3
........
........

POBIERZ ROZWI膭ZANIE ZADANIA


Arkusz jest przeznaczony dla zawod贸w:



INNE ROZWI膭ZANIA Z KWALIFIKACJI INF4