LOGOWANIE
- STRONA G艁脫WNA
- TW脫J PAKIET PREMIUM
- TWOJE WYNIKI
- KWALIFIKACJE W ZAWODZIE
- FORUM ZAWODOWE
- NAUKA ZDALNA
- GENERATOR TEST脫W
- ARCHIWUM ARKUSZY
- WSP脫艁PRACA
- KONTAKT
KWALIFIKACJA S3 - CZERWIEC 2019 - ZADANIE PRAKTYCZNE NR 1
KOD ARKUSZA: S.03-01-19.06
Podziel si臋 arkuszem z innymi i udost臋pnij go na Facebooku:
SKR脫CONA TRE艢膯 ARKUSZA:
Zrealizuj nag艂o艣nienie kr贸tkiego (ok. 3 minuty) wyst臋pu zespo艂u muzycznego w sk艂adzie: wokalista graj膮cy jednocze艣nie na gitarze elektrycznej, perkusista oraz gitarzysta basowy. Zadanie wykonaj zgodnie z wytycznymi zawartymi w riderze technicznym.
Zg艂o艣 przewodnicz膮cemu zespo艂u nadzoruj膮cego (ZN), przez podniesienie r臋ki, gotowo艣膰 do przygotowania stanowiska realizatora FOH, przygotowania nag艂o艣nienia widowni i sceny oraz wykonania po艂膮cze艅 element贸w systemu elektroakustycznego.
Przygotuj stanowisko FOH.
Wybierz optymaln膮 lokalizacj臋 dla stanowiska realizatora FOH. Przy pomocy asystenta technicznego ustaw w wybranym miejscu konsolet臋 miksersk膮. Przygotuj i ustaw mikrofon pomiarowy oraz analizator widma cz臋stotliwo艣ciowego sygna艂u z generatorem szumu.
Przygotuj nag艂o艣nienie widowni.
System elektroakustyczny nag艂o艣nienia widowni powinien sk艂ada膰 si臋 z dw贸ch szerokopasmowych zestaw贸w g艂o艣nikowych skierowanych w stron臋 widowni.
Przygotuj nag艂o艣nienie sceny.
System elektroakustyczny sceny powinien zawiera膰 odpowiednio dobrane, ustawione i pod艂膮czone mikrofony, DI-Box oraz monitory ods艂uchowe.
Wszystkie kable u艂贸偶 tak, aby nie przeszkadza艂y osobom przebywaj膮cym na scenie i na widowni oraz nie by艂y nara偶one na uszkodzenia.
Po艂膮cz i uruchom wszystkie elementy systemu elektroakustycznego - jednak bez w艂膮czania ko艅c贸wek mocy zestaw贸w g艂o艣nikowych.
Wykonaj wst臋pn膮 konfiguracj臋 konsolety FOH zgodnie z riderem technicznym.
Zg艂o艣 przewodnicz膮cemu ZN, przez podniesienie r臋ki, zamiar w艂膮czenia ko艅c贸wek mocy/aktywnych system贸w g艂o艣nikowych i dopiero po akceptacji egzaminatora mo偶esz kontynuowa膰 wykonywanie dalszych czynno艣ci.
Uruchom pe艂ny system elektroakustyczny.
Przy u偶yciu mikrofonu pomiarowego, analizatora widma i generatora szumu r贸偶owego wykonaj pomiar charakterystyki cz臋stotliwo艣ciowej zestawu nag艂o艣nieniowego widowni i skoryguj t臋 charakterystyk臋 uwzgl臋dniaj膮c w艂a艣ciwo艣ci akustyczne pomieszczenia. Skontroluj dzia艂anie monitor贸w ods艂uchowych na scenie.
Przeprowad藕 pr贸b臋 d藕wi臋ku z wykonawcami.
Sprawd藕 dzia艂anie wszystkich mikrofon贸w i DI-Box'a. Zgodnie z uwagami wykonawc贸w ustal poziomy i proporcje sygna艂贸w w monitorach scenicznych.
Przeprowad藕 docelow膮 konfiguracj臋 konsolety mikserskiej. Poziom wysterowania sygna艂贸w wej艣ciowych ustaw tak, aby nie powodowa膰 przesterowania przedwzmacniaczy.
Pod艂膮cz procesor efekt贸w przestrzennych i procesory dynamiczne. Przeprowad藕 korekcj臋 charakterystyki cz臋stotliwo艣ciowej sygna艂贸w. Pasmo cz臋stotliwo艣ci sygna艂u wyj艣ciowego z konsolety ogranicz do zakresu 50-16000 Hz. Ustaw panoramy w poszczeg贸lnych kana艂ach konsolety. Dzia艂anie wszystkich efekt贸w powinno by膰 s艂yszalne w monitorach scenicznych i g艂o艣nikach frontowych. Ustaw zabezpieczenie przed przesterowaniem sygna艂u wyj艣ciowego na warto艣膰 -2 dBFS. Niedopuszczalne jest wyst臋powanie zniekszta艂ce艅 d藕wi臋ku oraz sprz臋偶e艅 elektroakustycznych w torach sygna艂owych sceny i widowni.
........
........