LOGOWANIE
- STRONA G艁脫WNA
- TW脫J PAKIET PREMIUM
- TWOJE WYNIKI
- KWALIFIKACJE W ZAWODZIE
- FORUM ZAWODOWE
- NAUKA ZDALNA
- GENERATOR TEST脫W
- ARCHIWUM ARKUSZY
- WSP脫艁PRACA
- KONTAKT
KWALIFIKACJA S2 - CZERWIEC 2019 - ZADANIE PRAKTYCZNE NR 1
KOD ARKUSZA: S.02-01-19.06
Podziel si臋 arkuszem z innymi i udost臋pnij go na Facebooku:
SKR脫CONA TRE艢膯 ARKUSZA:
Zrealizuj nagranie kr贸tkiego (ok. 2 minuty) utworu muzycznego wykonanego przez wokalist臋 akompaniuj膮cego sobie na gitarze elektroakustycznej. Do nagrania partii wokalnej zastosuj mikrofon pojemno艣ciowy o charakterystyce kardioidalnej, natomiast do nagrania partii gitary - wyj艣cie sygna艂owe instrumentu.
Przygotuj studio oraz re偶yserni臋 do nagrania.
Czas na wykonanie zwi膮zanych z tym czynno艣ci nie powinien przekroczy膰 30 minut.
Przed przyst膮pieniem do przygotowania studia nagra艅 oraz re偶yserni, zg艂o艣 przewodnicz膮cemu zespo艂u nadzoruj膮cego (ZN), przez podniesienie r臋ki, zamiar wykonania tych czynno艣ci. Po uzyskaniu zgody wykonaj je w obecno艣ci egzaminatora.
W studio dobierz i odpowiednio ustaw na statywie mikrofon do nagrania g艂osu. Do mikrofonu tego zastosuj filtr przeciwpodmuchowy. Zapewnij wykonawcy ods艂uch s艂uchawkowy. Gitar臋 po艂膮cz z dalszymi elementami jej toru fonicznego za po艣rednictwem DI-Box'a. Kable mikrofonowe i s艂uchawkowe u艂贸偶 tak, aby nie by艂y nara偶one na uszkodzenie oraz nie utrudnia艂y pracy osobom przebywaj膮cym w studio.
Przejd藕 do re偶yserni i skonfiguruj stanowisko realizatora nagrania.
Przeprowad藕 sygna艂y foniczne przez konsolet臋 miksersk膮. Skonfiguruj ods艂uch s艂uchawkowy dla wykonawcy w taki spos贸b, aby s艂ysza艂 on sw贸j g艂os, d藕wi臋k gitary oraz tw贸j g艂os odbierany przez mikrofon komunikacyjny w re偶yserni. Na pulpicie komputera utw贸rz folder roboczy i opisz go swoim numerem PESEL. Uruchom program DAW przeznaczony do rejestracji i monta偶u d藕wi臋ku i utw贸rz w nim now膮 wielo艣cie偶kow膮 sesj臋 o parametrach 48 kHz/24 bity. W sesji tej na osobnych 艣cie偶kach monofonicznych nagraj sygna艂 gitary i g艂os. Ka偶d膮 ze 艣cie偶ek nazwij odpowiednio do 藕r贸d艂a d藕wi臋ku, kt贸re b臋dziesz nagrywa膰. Przeprowad藕 pr贸b臋 z wykonawc膮, podczas kt贸rej ustal poziomy sygna艂贸w na konsolecie mikserskiej, brzmienie g艂osu i gitary oraz poziomy i proporcje sygna艂贸w w s艂uchawkach wykonawcy.
Po wykonaniu czynno艣ci przygotowawczych zg艂o艣 przewodnicz膮cemu ZN, przez podniesienie r臋ki, gotowo艣膰 do nagrania utworu muzycznego. Czekaj na uzyskanie zgody na wykonanie dalszych czynno艣ci.
Nagraj utw贸r muzyczny.
Czas na wykonanie zwi膮zanych z tym czynno艣ci nie powinien przekroczy膰 30 minut.
Zarejestruj maksymalnie 3 wersje utworu muzycznego.
Sesj臋 programu DAW wraz z nagranymi plikami d藕wi臋kowymi zapisz w folderze roboczym. Skopiuj folder roboczy na pendrive.
Zg艂o艣 przewodnicz膮cemu ZN, przez podniesienie r臋ki, gotowo艣膰 do przej艣cia na stanowisko postprodukcyjne.
Na stanowisku postprodukcyjnym wykonaj obr贸bk臋 nagranego materia艂u d藕wi臋kowego.
Przekopiuj folder roboczy z pendrive'a na pulpit komputera znajduj膮cego si臋 na stanowisku postprodukcyjnym. Otw贸rz sesj臋 programu DAW i dokonaj wyboru najlepszej wersji utworu muzycznego. W razie potrzeby ostateczny utw贸r zmontuj z r贸偶nych wersji. Zduplikuj 艣cie偶k臋 gitary. Panoram臋 艣cie偶ek gitary ustaw tak, jak w nagraniu stereofonicznym, natomiast g艂os ustaw po艣rodku obrazu s艂uchowego. Przytnij odcinki ciszy na pocz膮tkach i ko艅cach plik贸w d藕wi臋kowych, zastosuj na nich fade-in i fade-out. Na 艣cie偶kach gitary i g艂osu zastosuj, poprzez insert, korekcj臋 barwy i kompresj臋 dynamiki d藕wi臋ku. Utw贸rz szyn臋 r贸wnoleg艂膮 AUX1 z procesorem pog艂osowym typu Plate i wy艣lij na ni膮 sygna艂 g艂osu. Efekt ten powinien by膰 s艂yszalny na g艂osie w ostatecznej wersji nagrania. Utw贸rz szyn臋 r贸wnoleg艂膮 AUX2
........
........