LOGOWANIE

KWALIFIKACJA S2 - CZERWIEC 2018 - ZADANIE PRAKTYCZNE NR 1

KOD ARKUSZA: S.02-01-18.06


POBIERZ ARKUSZ PRAKTYCZNY

ZOBACZ ROZWI膭ZANIE ZADANIA


Podziel si臋 arkuszem z innymi i udost臋pnij go na Facebooku:


SKR脫CONA TRE艢膯 ARKUSZA:

Zrealizuj nagranie kr贸tkiego (ok. 2-minutowego) utworu muzycznego wykonanego przez duet gitarowy.
Do nagrania ka偶dej z gitar zastosuj bliskie uj臋cie mikrofonowe z wykorzystaniem techniki mikrofonowej XY. Jako mikrofony og贸lne, odbieraj膮ce d藕wi臋k bezpo艣redni ca艂ego zespo艂u wykonawczego oraz d藕wi臋k odbity od 艣cian studia (ambient), zastosuj par臋 mikrofon贸w ustawionych zgodnie z zasadami techniki mikrofonowej ORTF.
Przygotuj studio oraz re偶yserni臋 do nagrania.
Czas na wykonanie zwi膮zanych z tym czynno艣ci nie powinien przekroczy膰 20 minut
Przed przyst膮pieniem do przygotowania studia nagra艅 oraz re偶yserni, zg艂o艣 przewodnicz膮cemu zespo艂u nadzoruj膮cego (ZN), przez podniesienie r臋ki, zamiar wykonania tych czynno艣ci. Po uzyskaniu zgody wykonaj je w obecno艣ci egzaminatora.
W studio odpowiednio dobierz i ustaw na statywach mikrofony do nagrania duetu zgodnie z zasadami zleconych powy偶ej technik mikrofonowych. Po艂膮cz poszczeg贸lne elementy toru fonicznego. Zapewnij wykonawcom ods艂uch s艂uchawkowy. Kable mikrofonowe i s艂uchawkowe u艂贸偶 tak, aby nie by艂y nara偶one na uszkodzenie oraz nie utrudnia艂y pracy osobom przebywaj膮cym w studio.
Przejd藕 do re偶yserni i skonfiguruj stanowisko realizatora nagrania.
Przeprowad藕 sygna艂y foniczne przez konsolet臋 miksersk膮. Skonfiguruj ods艂uch dla wykonawc贸w tak, aby obaj s艂yszeli d藕wi臋k w艂asnej gitary, d藕wi臋k gitary drugiego wykonawcy oraz tw贸j g艂os odbierany przez mikrofon komunikacyjny w re偶yserni. Na pulpicie komputera utw贸rz folder roboczy i opisz go swoim numerem PESEL. Uruchom program DAW s艂u偶膮cy do rejestracji i edycji d藕wi臋ku i utw贸rz w nim now膮 sesj臋 wielo艣cie偶kow膮 o parametrach 48 kHz/24 bity, w kt贸rej zarejestrujesz materia艂 d藕wi臋kowy. Przeprowad藕 pr贸b臋 z wykonawcami, podczas kt贸rej ustalisz poziom sygna艂u wej艣ciowego, brzmienie obu gitar oraz proporcje ods艂uchu w s艂uchawkach wykonawc贸w.
Po wykonaniu czynno艣ci przygotowawczych zg艂o艣 przewodnicz膮cemu ZN, przez podniesienie r臋ki, gotowo艣膰 do nagrania utworu muzycznego. Czekaj na uzyskanie zgody na wykonanie dalszych czynno艣ci.
Nagraj utw贸r muzyczny.
Czas na wykonanie zwi膮zanych z tym czynno艣ci nie powinien przekroczy膰 20 minut
Zarejestruj maksymalnie 5 wersji utworu muzycznego.
Sesj臋 oprogramowania DAW wraz z nagranymi plikami d藕wi臋kowymi zapisz w folderze roboczym. Skopiuj folder roboczy na pendrive.
Zg艂o艣 przewodnicz膮cemu ZN, przez podniesienie r臋ki, gotowo艣膰 do przej艣cia na stanowisko postprodukcyjne. Na stanowisku postprodukcyjnym wykonaj obr贸bk臋 materia艂u d藕wi臋kowego.
Folder roboczy przekopiuj z pendrive'a na pulpit komputera znajduj膮cego si臋 na stanowisku postprodukcyjnym. Otw贸rz sesj臋 oprogramowania DAW i dokonaj wyboru najlepszych wersji utworu muzycznego. Zmontuj z nich ostateczny utw贸r muzyczny. Na 艣cie偶kach ka偶dej z gitar zastosuj korekcj臋 barwy, obr贸bk臋 dynamiki oraz pog艂os. Na 艣cie偶ce, na kt贸rej zarejestrowane zosta艂y sygna艂y z mikrofon贸w og贸lnych zastosuj efekt przestrzenny symuluj膮cy ma艂e pomieszczenie. Lokalizacja przestrzenna gitar powinna odpowiada膰 rzeczywistej lokalizacji instrument贸w w pomieszczeniu studyjnym.
Zgraj utw贸r muzyczny w taki spos贸b, aby poziom szczytowy sygna艂u nie przekracza艂 -0,3 dBFS, a 艣redni poziom sygna艂u (RMS) nie by艂 ni偶szy od -20 dBFS. Na pocz膮tku i na ko艅cu zgranego utworu przytnij odcinki ciszy i zastosuj fade-in i fade-out.
........
........

POBIERZ ARKUSZ PRAKTYCZNY


Arkusz jest przeznaczony dla zawod贸w:



INNE ARKUSZE Z KWALIFIKACJI S2