LOGOWANIE

KWALIFIKACJA INF4 - CZERWIEC 2023 - ZADANIE PRAKTYCZNE NR 2

KOD ARKUSZA: INF.04-02-23.06-SG


POBIERZ ARKUSZ PRAKTYCZNY

POBIERZ PLIKI DODATKOWE

ZOBACZ ROZWI膭ZANIE ZADANIA


Podziel si臋 arkuszem z innymi i udost臋pnij go na Facebooku:


SKR脫CONA TRE艢膯 ARKUSZA:

UWAGA: katalog z rezultatami pracy oraz p艂yt臋 nale偶y opisa膰 numerem zdaj膮cego, kt贸rym zosta艂 podpisany arkusz, czyli numerem PESEL lub w przypadku jego braku numerem paszportu. Dalej w zadaniu numer ten jest nazwany numerem zdaj膮cego.
Wykonaj aplikacj臋 konsolow膮 oraz mobiln膮 wed艂ug wskaza艅. Wykonaj testy aplikacji konsolowej, zgodnie z opisem w cz臋艣ci III instrukcji do zadania. Wykorzystaj konto Egzamin bez has艂a.
Utw贸rz folder i nazwij go numerem zdaj膮cego. W folderze utw贸rz podfoldery: konsola, mobilna, testy. Po wykonaniu ka偶dej aplikacji, jej pe艂ny kod (ca艂y folder projektu) spakuj do archiwum. Nast臋pnie pozostaw w podfolderze jedynie pliki 藕r贸d艂owe, kt贸rych tre艣膰 by艂a modyfikowana, plik wykonywalny, je艣li jest to mo偶liwe oraz spakowane archiwum. Testy aplikacji konsolowej oraz zrzuty ekranu dokumentuj膮ce uruchomienie testu umie艣膰 w folderze testy.
Cz臋艣膰 I. Aplikacja konsolowa
Napisz program sortuj膮cy tablic臋 metod膮 b膮belkow膮. Za艂o偶enia do programu:
- Program wykonywany w konsoli.
- Obiektowy j臋zyk programowania zgodny z zainstalowanym na stanowisku egzaminacyjnym, jeden z: C++, C#, Java, Python.
- Sortowanie odbywa si臋 rosn膮co, nie wykorzystuje gotowych funkcji do sortowania oraz zamiany miejscami element贸w.
- Sortowana jest tablica 100 pseudolosowych liczb ca艂kowitych.
- Wszystkie elementy posortowanej tablicy s膮 wy艣wietlane na ekranie, oddzielone dowolnym separatorem, poprzedzone znacz膮cym komunikatem.
- Sortowanie odbywa si臋 w funkcji, kt贸rej argumentem jest tablica, funkcja nie zwraca warto艣ci.
- Program powinien by膰 zapisany czytelnie, z zachowaniem zasad czystego formatowania kodu, nale偶y stosowa膰 znacz膮ce nazwy zmiennych i funkcji.
- Program g艂贸wny powinien zawiera膰 test dzia艂ania funkcji sortuj膮cej, kt贸ry jest opisany w cz臋艣ci III zadania egzaminacyjnego.
Kod aplikacji przygotuj do nagrania na p艂yt臋. W podfolderze konsola powinno znale藕膰 si臋 archiwum ca艂ego projektu o nazwie konsola.zip, plik z kodem 藕r贸d艂owym programu oraz plik wykonywalny, je偶eli istnieje.
Cz臋艣膰 II. Aplikacja mobilna
Wykonaj aplikacj臋 mobiln膮 za pomoc膮 艣rodowiska programistycznego dost臋pnego na stanowisku egzaminacyjnym oraz uruchom j膮 w dost臋pnym emulatorze systemu mobilnego. Aplikacja s艂u偶y do zarz膮dzania ustawieniami czcionki.
........
........

POBIERZ ARKUSZ PRAKTYCZNY

POBIERZ PLIKI DODATKOWE


Arkusz jest przeznaczony dla zawod贸w:



INNE ARKUSZE Z KWALIFIKACJI INF4