LOGOWANIE
- STRONA G艁脫WNA
- TW脫J PAKIET PREMIUM
- TWOJE WYNIKI
- KWALIFIKACJE W ZAWODZIE
- FORUM ZAWODOWE
- NAUKA ZDALNA
- GENERATOR TEST脫W
- ARCHIWUM ARKUSZY
- WSP脫艁PRACA
- KONTAKT
KWALIFIKACJA INF4 - STYCZE艃 2023 - ZADANIE PRAKTYCZNE NR 1
KOD ARKUSZA: INF.04-01-23.01-SG
Podziel si臋 arkuszem z innymi i udost臋pnij go na Facebooku:
SKR脫CONA TRE艢膯 ARKUSZA:
UWAGA: katalog z rezultatami pracy oraz p艂yt臋 nale偶y opisa膰 numerem zdaj膮cego, kt贸rym zosta艂 podpisany arkusz, czyli numerem PESEL lub w przypadku jego braku numerem paszportu. Dalej w zadaniu numer ten jest nazwany numerem zdaj膮cego.
Wykonaj aplikacj臋 konsolow膮 oraz desktopow膮 wed艂ug wskaza艅. Wykonaj dokumentacj臋 do aplikacji konsolowej, zgodnie z opisem w cz臋艣ci III instrukcji do zadania. Wykorzystaj konto Egzamin bez has艂a.
Utw贸rz folder i nazwij go numerem zdaj膮cego. W folderze utw贸rz podfoldery: konsola, desktopowa, dokumentacja. Po wykonaniu ka偶dej aplikacji, jej pe艂ny kod (ca艂y folder projektu) spakuj do archiwum. Nast臋pnie pozostaw w podfolderze jedynie pliki 藕r贸d艂owe, kt贸rych tre艣膰 by艂a modyfikowana, plik uruchomieniowy, je艣li jest to mo偶liwe oraz spakowane archiwum.
Cz臋艣膰 I. Aplikacja konsolowa
Za pomoc膮 narz臋dzi do tworzenia aplikacji konsolowych zaimplementuj algorytm Euklidesa do szukania najwi臋kszego wsp贸lnego dzielnika z dw贸ch liczb - NWD(a, b). Algorytm przedstawiono na schemacie.
Algorytm Euklidesa
Za艂o偶enia aplikacji:
- Obiektowy j臋zyk programowania zgodny z zainstalowanym na stanowisku egzaminacyjnym: C++ lub C#, lub Java, lub Python
- Implementacja algorytmu w pe艂ni zgodna z przedstawionym na schemacie algorytmem
- Liczby a i b nale偶膮 do zbioru liczb ca艂kowitych dodatnich (odpowiedni typ lub kontrola poprawno艣ci wpisanej liczby)
- Szukanie NWD zaimplementowane w funkcji o dw贸ch argumentach i zwracanej warto艣ci najwi臋kszego wsp贸lnego dzielnika. Funkcja nie mo偶e zawiera膰 operacji wej艣cia - wyj艣cia
- Program g艂贸wny testuje dzia艂anie funkcji i zawiera operacje wej艣cia - wyj艣cia
- Program powinien by膰 zapisany czytelnie, z zachowaniem zasad czystego formatowania kodu, nale偶y stosowa膰 nazwy zmiennych zgodne z nazwami zastosowanymi na schemacie blokowym, pozosta艂e nazwy musz膮 by膰 znacz膮ce
- Do kodu nale偶y do艂膮czy膰 dokumentacj臋, kt贸ra zosta艂a opisana w cz臋艣ci III zadania egzaminacyjnego.
Kod aplikacji przygotuj do nagrania na p艂yt臋. W folderze konsola powinno znale藕膰 si臋 archiwum ca艂ego projektu o nazwie konsola.zip, plik z kodem 藕r贸d艂owym programu oraz plik uruchomieniowy, je偶eli istnieje.
........
........