LOGOWANIE
- STRONA G艁脫WNA
- TW脫J PAKIET PREMIUM
- TWOJE WYNIKI
- KWALIFIKACJE W ZAWODZIE
- FORUM ZAWODOWE
- NAUKA ZDALNA
- GENERATOR TEST脫W
- ARCHIWUM ARKUSZY
- WSP脫艁PRACA
- KONTAKT
KWALIFIKACJA AUD7 - STYCZE艃 2023 - ZADANIE PRAKTYCZNE NR 2
KOD ARKUSZA: AUD.07-02-23.01-SG
Podziel si臋 arkuszem z innymi i udost臋pnij go na Facebooku:
SKR脫CONA TRE艢膯 ARKUSZA:
Na stanowisku egzaminacyjnym zosta艂 przygotowany i ustawiony system elektroakustyczny nag艂o艣nienia sceny. Sk艂ada si臋 z monitor贸w ods艂uchowych dla wokalisty i instrumentalisty. Po艂膮czenia pomi臋dzy stagebox'em, a monitorami zosta艂y ju偶 wykonane.
Zrealizuj nag艂o艣nienie wyst臋pu wokalisty, kt贸remu towarzyszy膰 b臋dzie pianista wykonuj膮cy akompaniament na elektronicznym instrumencie klawiszowym. W tym celu:
- wybierz optymaln膮 lokalizacj臋 dla stanowiska realizatora FOH, ustaw w tym miejscu konsolet臋, przygotuj mikrofon pomiarowy oraz miernik poziomu d藕wi臋ku,
- pod艂膮cz mikrofon pomiarowy do kana艂u nr 5 konsolety mikserskiej,
- przygotuj system nag艂o艣nienia widowni, kt贸ry powinien sk艂ada膰 si臋 z dw贸ch frontowych zestaw贸w g艂o艣nikowych, umieszczonych po lewej i po prawej stronie widowni, tworz膮cych uk艂ad stereofoniczny, pod艂膮czonych do wyj艣cia g艂贸wnego konsolety mikserskiej FOH - ka偶dy z zestaw贸w g艂o艣nikowych powinien zawiera膰 osobny g艂o艣nik niskotonowy oraz g艂o艣nik szerokopasmowy,
- wykonaj po艂膮czenie sygna艂owe pomi臋dzy konsolet膮 FOH a stegebox'em w taki spos贸b, aby sygna艂 foniczny z wyj艣cia AUX1 konsolety mikserskiej FOH by艂 kierowany do monitora ods艂uchowego dla wokalisty, a sygna艂 foniczny z wyj艣cia AUX2 do monitora ods艂uchowego dla instrumentalisty,
- pod艂膮cz poprzez stagebox'a do kana艂u nr 1 konsolety mikserskiej FOH mikrofon wokalisty, a instrument klawiszowy do kana艂贸w nr 2 (kana艂 lewy) i nr 3 (kana艂 prawy) konsolety mikserskiej FOH z u偶yciem DI-box'a.
Po wykonaniu czynno艣ci zwi膮zanych z po艂膮czeniem element贸w systemu elektroakustycznego zg艂o艣 przewodnicz膮cemu ZN, przez podniesienie r臋ki, zamiar w艂膮czenia ko艅c贸wek mocy/aktywnych frontowych system贸w g艂o艣nikowych.
Po akceptacji egzaminatora uruchom system elektroakustyczny. Skoryguj charakterystyk臋 cz臋stotliwo艣ci systemu nag艂o艣nienia widowni przy u偶yciu mikrofonu pomiarowego, analizatora widma, korektora tercjowego i generatora szumu, uwzgl臋dniaj膮c w艂a艣ciwo艣ci akustyczne pomieszczenia. Przeprowad藕 pr贸b臋 z muzykami. W tym celu:
- ustaw poziomy wej艣ciowe sygna艂贸w fonicznych w kana艂ach konsolety mikserskiej FOH,
- skieruj do ka偶dego z monitor贸w scenicznych sygna艂y z kana艂贸w 1 -3,
- ustal g艂o艣no艣膰 sygna艂贸w w monitorach ods艂uchowych zgodnie z uwagami artyst贸w,
- w kanale nr 1 konsolety zastosuj kompresj臋 dynamiki d藕wi臋ku oraz przeprowad藕 korekcj臋 charakterystyki cz臋stotliwo艣ci sygna艂u fonicznego,
- do sygna艂u z mikrofonu wokalowego dodaj pog艂os wykorzystuj膮c szyn臋 AUX 3,
- przeprowad藕 korekcj臋 charakterystyki cz臋stotliwo艣ci sygna艂u fonicznego w kana艂ach nr 2 i nr 3 konsolety,
- ogranicz pasmo cz臋stotliwo艣ciowe sygna艂u wyj艣ciowego MAIN OUT konsolety mikserskiej do zakresu: 50 - 16000 Hz,
- ustaw zabezpieczenie przed przesterowaniem sygna艂u wyj艣ciowego MAIN OUT konsolety mikserskiej na warto艣膰 -3 dB.
Zwr贸膰 uwag臋 na to, aby nie dochodzi艂o do wyst臋powania zniekszta艂ce艅 sygna艂u fonicznego oraz sprz臋偶e艅 elektroakustycznych zar贸wno w torach sygna艂owych sceny jak i widowni.
Po przeprowadzeniu pr贸by zg艂o艣 przewodnicz膮cemu ZN, przez podniesienie r臋ki, gotowo艣膰 do nag艂o艣nienia wyst臋pu artyst贸w.
........
........