LOGOWANIE
- STRONA G艁脫WNA
- TW脫J PAKIET PREMIUM
- TWOJE WYNIKI
- KWALIFIKACJE W ZAWODZIE
- FORUM ZAWODOWE
- NAUKA ZDALNA
- GENERATOR TEST脫W
- ARCHIWUM ARKUSZY
- WSP脫艁PRACA
- KONTAKT
KWALIFIKACJA ST3 - CZERWIEC 2022 - ZADANIE PRAKTYCZNE NR 1
KOD ARKUSZA: ST.03-01-22.06-SG
Podziel si臋 arkuszem z innymi i udost臋pnij go na Facebooku:
SKR脫CONA TRE艢膯 ARKUSZA:
Zrealizuj nag艂o艣nienie wyst臋pu wokalisty, kt贸remu towarzyszy膰 b臋dzie pianista wykonuj膮cy akompaniament na elektronicznym instrumencie klawiszowym.
Zg艂o艣 przewodnicz膮cemu zespo艂u nadzoruj膮cego (ZN), przez podniesienie r臋ki, gotowo艣膰 do przygotowania stanowiska realizatora FOH, przygotowania nag艂o艣nienia widowni i sceny oraz wykonania po艂膮cze艅 element贸w systemu elektroakustycznego.
Wybierz optymaln膮 lokalizacj臋 dla stanowiska realizatora FOH. Ustaw tam konsolet臋 miksersk膮, przygotuj mikrofon pomiarowy oraz miernik poziomu ci艣nienia d藕wi臋ku. Mikrofon pomiarowy nale偶y pod艂膮czy膰 do analizatora widma sygna艂u audio.
Przygotuj nag艂o艣nienie widowni. System elektroakustyczny nag艂o艣nienia widowni powinien sk艂ada膰 si臋 z dw贸ch frontowych zestaw贸w g艂o艣nikowych tworz膮cych uk艂ad stereofoniczny, umieszczonych po lewej i po prawej stronie widowni, pod艂膮czonych do wyj艣cia g艂贸wnego konsolety mikserskiej FOH. Ka偶dy z zestaw贸w g艂o艣nikowych powinien zawiera膰 osobny g艂o艣nik niskotonowy (basowy) oraz g艂o艣nik szerokopasmowy (nadstawk臋).
Przygotuj nag艂o艣nienie sceny. System elektroakustyczny nag艂o艣nienia sceny powinien sk艂ada膰 si臋 z aktywnego monitora ods艂uchowego dla wokalisty oraz aktywnego monitora ods艂uchowego dla instrumentalisty.
Mikrofon wokalisty pod艂膮cz do kana艂u nr 1 konsolety mikserskiej FOH, a sygna艂 z instrumentu klawiszowego do kana艂贸w nr 2 (kana艂 lewy) i nr 3 (kana艂 prawy) konsolety mikserskiej FOH.
Sygna艂 do monitora ods艂uchowego wokalisty powinien zosta膰 skierowany za po艣rednictwem szyny AUX 1, natomiast sygna艂 do monitora ods艂uchowego instrumentalisty powinien zosta膰 skierowany za po艣rednictwem szyny AUX 2.
Sygna艂y z mikrofonu wokalisty oraz z instrumentu klawiszowego przeprowad藕 do konsolety mikserskiej FOH poprzez stage box. Przy po艂膮czeniu instrumentu klawiszowego z konsolet膮 FOH zastosuj DI-Box. Uruchom wszystkie urz膮dzenia wchodz膮ce w sk艂ad systemu elektroakustycznego, jednak bez w艂膮czania wzmacniaczy mocy frontowych zestaw贸w g艂o艣nikowych. Przeprowad藕 wst臋pn膮 pr贸b臋 d藕wi臋ku z wykonawcami, w trakcie kt贸rej wyregulujesz poziomy wysterowania sygna艂贸w wej艣ciowych w konsolecie FOH, u偶ywaj膮c do tego s艂uchawek.
Zg艂o艣 przewodnicz膮cemu ZN, przez podniesienie r臋ki, zamiar w艂膮czenia ko艅c贸wek mocy/aktywnych frontowych zestaw贸w g艂o艣nikowych i dopiero po akceptacji egzaminatora mo偶esz kontynuowa膰 wykonywanie dalszych czynno艣ci. Uruchom pe艂ny system elektroakustyczny.
Przy u偶yciu mikrofonu pomiarowego, analizatora widma, korektora tercjowego i generatora szumu r贸偶owego skoryguj charakterystyk臋 cz臋stotliwo艣ci systemu nag艂o艣nienia widowni, uwzgl臋dniaj膮c w艂a艣ciwo艣ci akustyczne pomieszczenia. Skontroluj dzia艂anie monitor贸w ods艂uchowych na scenie. Nast臋pnie przeprowad藕 ponown膮 pr贸b臋 d藕wi臋ku z wykonawcami, podczas kt贸rej wykonasz docelow膮 konfiguracj臋 konsolety mikserskiej.
W kanale nr 1 konsolety zastosuj efekt pog艂osu i kompresj臋 dynamiki d藕wi臋ku oraz przeprowad藕 korekcj臋
charakterystyki cz臋stotliwo艣ci sygna艂u fonicznego. Przeprowad藕 korekcj臋 charakterystyki cz臋stotliwo艣ci
sygna艂u fonicznego tak偶e w kana艂ach nr 2 i nr 3 konsolety. Dzia艂anie wszystkich procesor贸w powinno by膰
s艂yszalne w g艂o艣nikach frontowych i w monitorach ods艂uchowych.
Ustaw zabezpieczenie przed przesterowaniem sygna艂u wyj艣ciowego na warto艣膰 -3 dB.
Maksymalny poziom d藕wi臋ku emitowany przez system nag艂o艣nienia sceny i widowni nie mo偶e przekroczy膰
100 dB SPL na stanowisku realizatora.
Poziomy i proporcje sygna艂贸w w monitorach ods艂uchowych stoj膮cych na scenie ustaw zgodnie z uwagami muzyk贸w.
........
........