LOGOWANIE

KWALIFIKACJA INF4 - CZERWIEC 2022 - ZADANIE PRAKTYCZNE NR 2

KOD ARKUSZA: INF.04-02-22.06-SG


POBIERZ ARKUSZ PRAKTYCZNY

POBIERZ PLIKI DODATKOWE

ZOBACZ ROZWI膭ZANIE ZADANIA


Podziel si臋 arkuszem z innymi i udost臋pnij go na Facebooku:


SKR脫CONA TRE艢膯 ARKUSZA:

UWAGA: katalog z rezultatami pracy oraz p艂yt臋 nale偶y opisa膰 numerem, kt贸rym zosta艂 podpisany arkusz, czyli numerem PESEL lub w przypadku jego braku numerem paszportu.
Wykonaj aplikacj臋 konsolow膮 oraz webow膮 wed艂ug wskaza艅. Wykonaj dokumentacj臋 do aplikacji konsolowej, zgodnie z opisem w cz臋艣ci III instrukcji do zadania. W tym celu zaloguj si臋 na konto Egzamin bez has艂a.
Utw贸rz folder i nazwij go swoim numerem. W folderze utw贸rz podfoldery: konsola, web, testy. Po wykonaniu ka偶dej aplikacji, jej pe艂ny kod (ca艂y folder projektu) spakuj do archiwum. Nast臋pnie pozostaw w podfolderze jedynie pliki 藕r贸d艂owe, kt贸rych tre艣膰 modyfikowa艂e艣, plik uruchomieniowy, je艣li jest to mo偶liwe oraz spakowane archiwum. Zrzuty ekranu dokumentuj膮ce uruchomienie obu aplikacji umie艣膰 w folderze testy.
Cz臋艣膰 I. Aplikacja konsolowa
Korzystaj膮c z mechanizm贸w programowania obiektowego zaprojektuj cz臋艣膰 logiki systemu forum u偶ytkownik贸w. Zaimplementuj klas臋 o nazwie osoba z konstruktorami, metod膮 i obs艂ug膮 pola statycznego.
Za艂o偶enia klasy:
- Zastosowano obiektowy j臋zyk programowania zgodny z zainstalowanym na stanowisku egzaminacyjnym: C++ lub C#, lub Java, lub Python.
- Klasa Osoba zawiera:
- Dwa pola: numeryczne id oraz tekstowe imi臋 osoby. Dost臋p do obu p贸l ma jedynie klasa. W przypadku p贸藕niejszego rozszerzenia klasy, klasy potomne nie maj膮 dost臋pu do tych p贸l.
- Og贸lnie dost臋pne pole statyczne zliczaj膮ce liczb臋 instancji klasy, pocz膮tkowo wype艂nione warto艣ci膮 0.
- Trzy konstruktory:
- bezparametrowy, ustawia warto艣ci 0 i pusty dla p贸l,
- z dwoma parametrami, kt贸re przekazuj膮 warto艣ci id i imienia,
- kopiuj膮cy.
- Ka偶dy z konstruktor贸w dodatkowo inkrementuje liczb臋 instancji klasy.
- Metod臋 do wypisania imienia obiektu klasy Osoba w postaci: 鈥濩ze艣膰 <argument>, mam na imi臋 <imie>", gdzie pole <argument> jest innym imieniem przekazanym jako parametr wej艣ciowy metody. Je偶eli w obiekcie nie wype艂niono warto艣ci pola z imieniem wy艣wietlany jest komunikat 鈥濨rak danych".
Uwaga: W j臋zyku Python, zamiast przeci膮偶enia konstruktor贸w, nale偶y utworzy膰 konstruktor z dwoma parametrami o warto艣ciach domy艣lnych (0, pusty napis), kt贸ry b臋dzie zast臋powa艂 konstruktor bezparametrowy oraz konstruktor z dwoma parametrami. Nast臋pnie zaimplementowa膰 metod臋 kopiuj膮c膮 dane z jednego obiektu do drugiego.
- Program powinien by膰 zapisany czytelnie, z zachowaniem zasad czystego formatowania kodu, nale偶y stosowa膰 znacz膮ce nazwy p贸l i metod.
- Do klasy nale偶y do艂膮czy膰 dokumentacj臋 oraz testy w postaci programu g艂贸wnego. Testy zosta艂y opisane w cz臋艣ci III zadania egzaminacyjnego.
Kod aplikacji przygotuj do nagrania na p艂yt臋. W podfolderze konsola powinno znale藕膰 si臋 archiwum ca艂ego projektu o nazwie konsola.zip, plik z kodem 藕r贸d艂owym klasy oraz plik uruchomieniowy, je偶eli istnieje.
........
........

POBIERZ ARKUSZ PRAKTYCZNY

POBIERZ PLIKI DODATKOWE


Arkusz jest przeznaczony dla zawod贸w:



INNE ARKUSZE Z KWALIFIKACJI INF4