LOGOWANIE
- STRONA GŁÓWNA
- TWÓJ PAKIET PREMIUM
- TWOJE WYNIKI
- KWALIFIKACJE W ZAWODZIE
- FORUM ZAWODOWE
- NAUKA ZDALNA
- GENERATOR TESTÓW
- ARCHIWUM ARKUSZY
- WSPÓŁPRACA
- KONTAKT
KWALIFIKACJA AUD7 - CZERWIEC 2022 - ZADANIE PRAKTYCZNE NR 1
KOD ARKUSZA: AUD.07-01-22.06-SG
Podziel się arkuszem z innymi i udostępnij go na Facebooku:
SKRÓCONA TREŚĆ ARKUSZA:
Zrealizuj nagłośnienie występu gitarzysty, wibrafonisty i klarnecisty na stanowisku egzaminacyjnym, na którym wcześniej, po stronie sceny, zostały wykonane wszystkie połączenia. Ustawiono i podłączono wszystkie zestawy głośnikowe. Ustawiono mikrofony, DI-boxa i podłączono je do stageboxa.
W tym celu, wykorzystując zamieszczoną w arkuszu egzaminacyjnym Tabelę „Input list" oraz Rysunek 1. Schemat systemu elektroakustycznego, połącz do miksera multicore i skonfiguruj stół mikserski w taki sposób, aby:
— kanały wejściowe miksera były zgodne z tabelą,
— poziom sygnału w szerokopasmowych kolumnach głośnikowych frontowych był regulowany z sumy miksera,
— poziom sygnału w odsłuchach był regulowany z szyny Aux1 Pre dla gitarzysty, Aux2 Pre dla klarnecisty i Aux3 Pre dla wibrafonisty.
Ponadto zainsertuj w sumę miksera stereofoniczny korektor graficzny. W kanały wejściowe 3 i 4 zainsertuj kompresory. Podłącz procesor pogłosowy tak, aby przyjmował sygnał z szyny Aux 4 Post miksera.
Następnie:
— popraw ustawienie mikrofonów,
— włącz zasilanie miksera i końcówki mocy,
— podepnij mikrofon Talk Back zgodnie z danymi zawartymi w Tabeli „Input List",
— wykorzystując mikrofon Talk Back, sprawdź poprawność połączeń wyjść miksera i komutacji do poszczególnych zestawów głośnikowych FOH i odsłuchów,
— sprawdź działanie korektora graficznego,
— sprawdź działanie procesora pogłosowego.
W dalszej kolejności poproś muzyków, aby zajęli miejsce na scenie. Przeprowadź próbę dźwiękową kontrolując proces realizacji nagłośnienia w taki sposób, aby:
— sygnał z poszczególnych źródeł był obecny w torach miksera zgodnie z Tabelą „Input list",
— poziom wzmocnienia sygnału z poszczególnych mikrofonów i DI-boxa był zgodny z zasadami wysterowania sygnału w torze elektroakustycznym,
— sygnał ze wszystkich mikrofonów i DI-boxa był słyszalny w głośnikach frontowych,
— w monitorach gitarzysty, klarnecisty i wibrafonisty był słyszalny sygnał z kanałów 1, 3, 5, 6 w proporcjach oczekiwanych przez wykonawców,
— sygnał z klarnetu był słyszalny w nagłośnieniu frontowym z pogłosem (wykorzystując program Large Hall),
— zainsertowane na kanałach 3 i 4 kompresory wykazywały działanie,
— nie występowały zniekształcenia nieliniowe, sprzężenia akustyczne i przydźwięki.
Zwróć uwagę na to, aby brzmienie instrumentów było jak najlepsze. Zastosuj filtr dolnozaporowy na kanałach 1-6 i korekcję barwy dźwięku na wybranych kanałach 1-6. Wymagane jest użycie korektora parametrycznego przynajmniej na jednym źródle. Ustaw panoramy zgodnie z wytycznymi zawartymi w Tabeli „Input List".
Po przeprowadzeniu próby zgłoś przewodniczącemu (ZN), przez podniesienie ręki, gotowość do realizacji występu zespołu.
Po uzyskaniu zgody poproś zespół, aby zagrał dowolny utwór, z wykorzystaniem wszystkich instrumentów. Czas trwania występu powinien wynieść około 2 minut.
........
........