LOGOWANIE
- STRONA G艁脫WNA
- TW脫J PAKIET PREMIUM
- TWOJE WYNIKI
- KWALIFIKACJE W ZAWODZIE
- FORUM ZAWODOWE
- NAUKA ZDALNA
- GENERATOR TEST脫W
- ARCHIWUM ARKUSZY
- WSP脫艁PRACA
- KONTAKT
KWALIFIKACJA INF4 - STYCZE艃 2022 - ROZWI膭ZANIE ZADANIA NR 1
KOD ARKUSZA: INF.04-01-22.01-SG
Podziel si臋 arkuszem z innymi i udost臋pnij go na Facebooku:
SKR脫CONA TRE艢膯 ROZWI膭ZANIA:
Rezultat 1: Implementacja, kompilacja, uruchomienie programu
Uwaga: kryteria nale偶y odnie艣膰 do aplikacji konsolowej, je偶eli ta nie istnieje, zastosowa膰 1.1 -1.6 do aplikacji mobilnej
R.1.1 Kod 藕r贸d艂owy zapisano w spos贸b czytelny: instrukcje w osobnych liniach, stosowane spacje pomi臋dzy operatorami, konsekwentnie stosowana wybrana konwencja dla nawias贸w klamrowych instrukcji blokowej (wystarczy, 偶e stosowane dla wi臋kszo艣ci przypadk贸w, nale偶y pomin膮膰 pojedyncze odst臋pstwa od normy)
R.1.2 Kod zapisano z wci臋ciami dla zag艂臋bie艅 blok贸w
R.1.3 Nazewnictwo funkcji jest znacz膮ce
R.1.4 Nazewnictwo zmiennych jest znacz膮ce. Wyj膮tkami od regu艂y s膮 zmienne bufor, tmp, iteratory p臋tli itp. Kryterium nie jest spe艂nione tylko wtedy, gdy nazwy zmiennych nic nie znacz膮, np. x, a, tab, tablica, fun
R.1.5 Zastosowano typy zmiennych pasuj膮ce do problemu (np. dowolny typ ca艂kowity dla tablicy; typ ca艂kowity dla iteratora p臋tli; typ ca艂kowity dla indeksu tablicy) w przypadku Python zastosowano jawn膮 konwersj臋 do typu int dla wczytywanych liczb
R.1.6 Podj臋to pr贸b臋 skompilowania kodu, co udokumentowano obrazem przedstawiaj膮cym wykonywany program lub jego kompilacj臋
R.1.7 Program po uruchomieniu podejmuje zrozumia艂膮 interakcj臋 z u偶ytkownikiem. Widoczny jest komunikat o wprowadzeniu danych do tablicy. Je偶eli kod nie uruchamia si臋 z powodu b艂臋d贸w kompilacji - sprawdzi膰 w kodzie aplikacji
R.2
Rezultat 2: Aplikacja konsolowa
Uwaga: R.2.1 - R.2.6 nale偶y sprawdzi膰 w kodzie programu, sprawdzane elementy musz膮 by膰 zapisane zgodnie ze sk艂adni膮
W kryteriach 2.1 - 2.3 dopuszcza si臋 funkcje zamiast metod (podej艣cie strukturalne)
R.2.1 Program sk艂ada si臋 z przynajmniej jednej metody: do sortowania lub szukania warto艣ci maksymalnej w tablicy. Zawarto艣膰 metody jest zgodna z jej przeznaczeniem, mo偶e by膰 niedoko艅czona, ale wskazuj膮ca na proces sortowania lub wyszukiwania
R.2.2 Metoda szukaj膮ca zwraca warto艣膰 maksymaln膮 w tablicy lub zwraca indeks tej warto艣ci
R.2.3 Zastosowano ide臋 sortowania przez wybieranie. Nale偶y za艂o偶y膰 偶e metoda szukaj膮ca zwraca poprawn膮 warto艣膰
R.2.4 Program zawiera klas臋, w kt贸rej znajduj膮 si臋: pole tablica 10-elementowa o typie ca艂kowitym oraz przynajmniej dwie metody, metoda szukaj膮ca ma zasi臋g prywatny lub protected
R.2.5 Zapisano przynajmniej jedn膮 p臋tl臋 wykonuj膮c膮 si臋 na wszystkich n- elementach lub n-1 elementach tablicy
R.2.6 Zapisano realizacj臋 zamiany miejscami warto艣ci w tablicy, zastosowano do tego zmienn膮 buforow膮 lub w inny spos贸b, kt贸ry nie powoduje utraty danych
R.2.7 Program kompiluje si臋 i uruchamia w konsoli. Po wczytaniu 10 element贸w tablicy s膮 one wy艣wietlone w kolejno艣ci malej膮cej (nierosn膮cej)
R.3
........
........