LOGOWANIE
- STRONA G艁脫WNA
- TW脫J PAKIET PREMIUM
- TWOJE WYNIKI
- KWALIFIKACJE W ZAWODZIE
- FORUM ZAWODOWE
- NAUKA ZDALNA
- GENERATOR TEST脫W
- ARCHIWUM ARKUSZY
- WSP脫艁PRACA
- KONTAKT
KWALIFIKACJA AUD9 - STYCZE艃 2022 - ZADANIE PRAKTYCZNE NR 2
KOD ARKUSZA: AUD.09-02-22.01-SG
Podziel si臋 arkuszem z innymi i udost臋pnij go na Facebooku:
SKR脫CONA TRE艢膯 ARKUSZA:
Zrealizuj nagranie kr贸tkiego utworu muzycznego wykonanego przez duet gitarowy.
Do nagrania ka偶dej z gitar zastosuj bliskie uj臋cie mikrofonowe z wykorzystaniem techniki XY. Jako mikrofony og贸lne, odbieraj膮ce d藕wi臋k bezpo艣redni ca艂ego zespo艂u oraz d藕wi臋k odbity od 艣cian studia (ambient), zastosuj par臋 mikrofon贸w ustawionych zgodnie z zasadami techniki ORTF.
Przygotuj przestrze艅 nagraniow膮. Ustaw na statywach dobrane mikrofony zgodnie z zasadami zleconych technik mikrofonowych. Po艂膮cz poszczeg贸lne elementy toru fonicznego. Zapewnij muzykom ods艂uch s艂uchawkowy oraz komunikacj臋 ze stanowiskiem nagraniowym.
Kable mikrofonowe i s艂uchawkowe u艂贸偶 w taki spos贸b, aby nie by艂y nara偶one na uszkodzenie oraz nie utrudnia艂y pracy osobom przebywaj膮cym w przestrzeni nagraniowej.
Nast臋pnie przejd藕 na stanowisko komputerowe, na pulpicie komputera utw贸rz folder roboczy i nazwij go EGZAMIN.
Uruchom program DAW i utw贸rz w nim now膮 sesj臋 wielo艣cie偶kow膮 o parametrach 48 kHz / 24 bity i nazwie SESJA. 艢cie偶ki nazwij adekwatnie do rejestrowanego 藕r贸d艂a d藕wi臋ku.
Po wykonaniu czynno艣ci przygotowawczych zg艂o艣 przewodnicz膮cemu ZN, przez podniesienie r臋ki, gotowo艣膰 do nagrania utworu muzycznego. Czekaj na uzyskanie zgody wykonania dalszych czynno艣ci.
Po uzyskaniu zgody przeprowad藕 pr贸b臋 z wykonawcami, podczas kt贸rej ustalisz poziom sygna艂u wej艣ciowego, brzmienie obu gitar oraz proporcje ods艂uchu w s艂uchawkach wykonawc贸w. Nast臋pnie nagraj kr贸tki utw贸r muzyczny (ok. 2 min) wykonywany przez zesp贸艂. Mo偶esz dokona膰 kilku nagra艅 i wybra膰 jedno z nich do postprodukcji.
Na 艣cie偶kach ka偶dej z gitar zastosuj korekcj臋 barwy, obr贸bk臋 dynamiki oraz pog艂os. Sygna艂 ze 艣cie偶ki, na kt贸rej zarejestrowane zosta艂y sygna艂y z mikrofon贸w og贸lnych przekieruj na r贸wnoleg艂膮 szyn臋 efektow膮, zastosuj efekt przestrzenny symuluj膮cy ma艂e pomieszczenie. Lokalizacja przestrzenna gitar powinna odpowiada膰 rzeczywistej lokalizacji instrument贸w w przestrzeni nagraniowej.
Zgraj utw贸r muzyczny w taki spos贸b, aby poziom szczytowy sygna艂u nie przekracza艂 -0,3 dBFS, a 艣redni poziom sygna艂u (RMS) nie by艂 ni偶szy od -20 dBFS. Na pocz膮tku i na ko艅cu zgranego utworu przytnij odcinki ciszy i zastosuj fade-in i fade-out. Zgrany utw贸r muzyczny zapisz w folderze roboczym w postaci stereofonicznego pliku w formacie .wav,o parametrach 48 kHz / 24 bity i nazwie MIX. W folderze roboczym zapisz ostateczn膮 wersj臋 pliku sesji.
Po wykonaniu zadania nie zamykaj sesji oprogramowania DAW i nie wy艂膮czaj komputera. Czas przeznaczony na wykonanie zadania wynosi 180 minut.
Ocenie b臋d膮 podlega膰 4 rezultaty:
- utworzona sesja DAW,
- materia艂 d藕wi臋kowy po postprodukcji,
- pliki wynikowe,
- skonfigurowana przestrze艅 nagraniowa oraz
przebieg przygotowania przestrzeni nagraniowej.
........
........