LOGOWANIE
- STRONA G艁脫WNA
- TW脫J PAKIET PREMIUM
- TWOJE WYNIKI
- KWALIFIKACJE W ZAWODZIE
- FORUM ZAWODOWE
- NAUKA ZDALNA
- GENERATOR TEST脫W
- ARCHIWUM ARKUSZY
- WSP脫艁PRACA
- KONTAKT
KWALIFIKACJA ST2 - CZERWIEC 2021 - ZADANIE PRAKTYCZNE NR 1
KOD ARKUSZA: ST.02-01-21.06-SG
Podziel si臋 arkuszem z innymi i udost臋pnij go na Facebooku:
SKR脫CONA TRE艢膯 ARKUSZA:
Zrealizuj nagranie kr贸tkiego, oko艂o 2-minutowego, utworu muzycznego wykonanego przez trio w sk艂adzie: skrzypce, alt贸wka i wiolonczela. Do nagrania ka偶dego z instrument贸w zastosuj bliskie uj臋cie mikrofonowe z wykorzystaniem mikrofonu pojemno艣ciowego o kardioidalnej charakterystyce kierunkowo艣ci. Do nagrania ca艂o艣ci zespo艂u wraz z naturaln膮 przestrzeni膮 akustyczn膮 studia nagraniowego ustaw pojemno艣ciowe mikrofony og贸lne zgodnie z zasadami techniki mikrofonowej NOS.
Przygotuj studio oraz re偶yserni臋 do nagrania.
Czas na wykonanie tych czynno艣ci nie powinien przekroczy膰 35 minut.
Przed przyst膮pieniem do przygotowania studia nagra艅 oraz re偶yserni, zg艂o艣 przewodnicz膮cemu zespo艂u nadzoruj膮cego (ZN), przez podniesienie r臋ki, zamiar wykonania tych czynno艣ci. Po uzyskaniu zgody wykonaj je w obecno艣ci egzaminatora.
W studio dobierz i odpowiednio ustaw na statywach wszystkie mikrofony potrzebne do nagrania tria. Po艂膮cz poszczeg贸lne elementy toru fonicznego. Zapewnij wykonawcom ods艂uch s艂uchawkowy. Kable mikrofonowe i s艂uchawkowe u艂贸偶 tak, aby nie by艂y nara偶one na uszkodzenie oraz nie utrudnia艂y pracy osobom przebywaj膮cym w studio.
Przejd藕 do re偶yserni i skonfiguruj stanowisko realizatora nagrania.
Na pulpicie komputera utw贸rz folder roboczy i opisz go swoim numerem PESEL. Uruchom program DAW s艂u偶膮cy do nagrywania i monta偶u d藕wi臋ku i utw贸rz w nim now膮 wielo艣cie偶kow膮 sesj臋 o parametrach 48 kHz/24 bity, w kt贸rej zarejestrujesz utw贸r muzyczny. Skonfiguruj tory sygna艂owe. 艢cie偶ki w sesji nazwij adekwatnie do nagrywanych 藕r贸de艂 d藕wi臋ku. Skonfiguruj ods艂uch s艂uchawkowy dla wykonawc贸w tak, aby s艂yszeli sw贸j instrument, pozosta艂e instrumenty oraz s艂yszeli tw贸j g艂os odbierany przez mikrofon komunikacyjny w re偶yserni.
Przeprowad藕 pr贸b臋 z wykonawcami, podczas kt贸rej ustalisz poziomy sygna艂贸w wej艣ciowych, brzmienie tria oraz proporcje sygna艂贸w w s艂uchawkach wykonawc贸w.
Po wykonaniu tych czynno艣ci zg艂o艣 przewodnicz膮cemu ZN, przez podniesienie r臋ki, gotowo艣膰 do nagrania utworu muzycznego. Czekaj na uzyskanie zgody na wykonanie dalszych czynno艣ci.
Nagraj utw贸r muzyczny.
Czas na wykonanie zwi膮zanych z tym czynno艣ci nie powinien przekroczy膰 30 minut.
Zarejestruj maksymalnie 3 wersje utworu muzycznego.
Sesj臋 programu DAW wraz z nagranymi plikami d藕wi臋kowymi zapisz w folderze roboczym. Skopiuj folder roboczy na pendrive.
Zg艂o艣 przewodnicz膮cemu ZN, przez podniesienie r臋ki, gotowo艣膰 do przej艣cia na stanowisko postprodukcyjne.
Folder roboczy przekopiuj z pendrive'a na pulpit komputera znajduj膮cego si臋 na stanowisku postprodukcyjnym. Otw贸rz sesj臋 programu DAW z nagraniem tria i wybierz najlepsz膮 wersj臋 utworu muzycznego. W razie potrzeby zmontuj ostateczny utw贸r muzyczny z r贸偶nych wersji. Na pocz膮tkach i ko艅cach region贸w d藕wi臋kowych oraz w miejscach ich po艂膮cze艅 zastosuj fade-in, fade-out b膮d藕 crossfade. Wytnij niepotrzebne fragmenty ciszy. Na 艣cie偶kach z bliskim uj臋ciem instrument贸w zastosuj poprzez insert korekcj臋 barwy oraz kompresj臋 dynamiki. Lokalizacja przestrzenna pozornych 藕r贸de艂 d藕wi臋ku w nagraniu powinna odpowiada膰 ustawieniu instrument贸w w pomieszczeniu studyjnym. Na 艣cie偶ce zawieraj膮cej nagranie z mikrofon贸w og贸lnych zastosuj efekt pog艂osu du偶ej sali koncertowej. Pog艂os ten powinien zosta膰 zapi臋ty poprzez insert na r贸wnoleg艂ej szynie efektowej typu AUX. U偶ycie pog艂osu powinno by膰 s艂yszalne w ostatecznej wersji d藕wi臋kowej utworu. Ustaw docelowe proporcje mi臋dzy sygna艂ami na poszczeg贸lnych 艣cie偶kach.
Zgraj utw贸r muzyczny tak, aby poziom szczytowy sygna艂u nie przekroczy艂 -0,5 dBFS. Skuteczny poziom zgranego utworu (RMS) nie powinien by膰 ni偶szy od -20 dBFS.
Zgrany utw贸r muzyczny zapisz w folderze roboczym w postaci stereofonicznego pliku wynikowego w formacie WAV, o parametrach sesji monta偶owej DAW. Folder roboczy zawieraj膮cy sesj臋 z nagraniem zarejestrowanym w re偶yserni, ostateczn膮 wersj臋 sesji monta偶owej po obr贸bce materia艂u d藕wi臋kowego na stanowisku postprodukcyjnym, pliki 藕r贸d艂owe nagrane w re偶yserni oraz plik wynikowy zapisz na p艂ycie
CD-R.
........
........